Sovelia Core

Sovelia Core

Forbedre informasjonskvaliteten og integrer produktinformasjon med verdistrømmer for å gjøre informasjonen lettere tilgjengelig.

Viktige funksjoner i Sovelia Configurator

Håndtering av objekter og materiallister

Omfatter objekter, strukturer, dokumenter og annen produktrelatert informasjon. Malfunksjonene kan integreres i flere forskjellige CAD-systemer på markedet.

CAD-tillegg

Våre CAD-tillegg for Inventor, Solidworks og Creo gjør det enkelt å overføre CAD-modellene dine og all produktinformasjon til Sovelia Core, avhengig av hvilken designprogramvare bedriften din bruker.

Integrasjon

Med Sovelia Integrator-malen kan du sende og motta produktinformasjon direkte til ERP-systemer lokalt eller i skyen. I tillegg kan du publisere dokumenter til et annet lagringsområde/server. Du kan også motta data fra andre ERP-systemer via andre applikasjoner for håndtering av data (f.eks. SharePoint) og få informasjonen presentert i sanntid på utvalgte skyplattformer.

Sales Configurator

Gir brukerne store konkurransefordeler ved å redusere ledetidene, automatisere arbeidskjeden fra tilbud til produksjon, øke effektiviteten, redusere risikoen for menneskelig svikt og øke kundetilfredsheten.

Andre funksjoner i Sovelia Core

Produksjonsvisning

Gjør det mulig å opprette produktstrukturer i tråd med bedriftsspesifikk produksjonsvirksomhet. I stedet for å overføre materiallister til ERP, kan man heller sende over produktstrukturer. På den måten blir det enklere for prosjekteringsteamet å utarbeide og  opprettholde produktstrukturer i PLM-systemet. I tillegg kan eventuelle endringer i elektroniske materiallister enkelt oppdateres i ERP-systemet.

Ekstranett/leverandørsamarbeid

Ekstranettet er en sikker måte å samarbeide og dele informasjon med eksterne parter på. Det gjør det også enkelt å dele all relevant produktinformasjon med blant annet leverandører, der den delte informasjonen for eksempel kan være det øverste objektet i en ekstern sammenstilling eller et enkelt objekt. Prosessen kan automatiseres ytterligere hvis den kobles til bestillingsprosessen i ERP.

Håndtering av prosjektdata

Effektiviser datahåndteringen i prosjektene dine og gjør det enklere å følge prosjektenes fremdrift. Det finnes maler for prosjektstrukturer, elektronisk gjennomgang og godkjenningsprosesser. I prosjektmalen er det mulig å dele opp prosjekter i faser, oppgaver, porter (milepæler) og objekter. Ved hjelp av disse kontrollpunktene kan du følge prosjektets fremdrift, avhengig av om prosjektdokumentasjonen er klar. 

Engineering Change Order (ECO)

Konfigurer for å støtte de spesifikke oppgavene som gjør det mulig å fordele arbeidet mellom medarbeidere eller team på en kontrollert måte. ECO-prosessen kan kontrollere komponentstatus i ERP-systemer.

Engineering Change Management (ECM)

Utnytter fordelene med elektronisk endringshåndtering og sikrer at alle prosjektdeltakere jobber med korrekte produktdata.

Engineering Change Request (ECR)

Gjør det enkelt å dokumentere alle endringsforslag i produktdefinisjonen. 

Installert baseadministrasjon

Håndter individuelle produktstrukturer for enheter som skal leveres eller allerede er levert. Strukturen for den leverte enheten kan kategoriseres i henhold til servicekrav og omfatter også reservedeler og vedlikehold.

KONTAKT OSS

Takk for din interesse for Symetri. Vennligst fyll ut skjemaet for å stille et spørsmål.