Autodesks nye kjøpsprosess
Autodesk har kunngjort at de går over til en ny kjøpsprosess for å effektivisere kjøp av Autodesk-abonnementer. Disse endringene vil finne sted 16. september 2024 for kunder i Storbritannia og Europa.
Autodesk lanserte en ny transaksjonsprosess for kunder som kjøper lisensabonnement i Australia i november 2023. Etter en vellykket prøveperiode introduserte Autodesk denne modellen for USA og Canada, 10. juni 2024. Det er ikke blitt delt en tidsplan for andre geografiske områder, Autodesk har til hensikt å rulle ut den nye modellen globalt over de neste to årene.
I den nye prosessen er Symetri fortsatt involvert i alle faser før og etter kjøp av lisensabonnement. Det er kun fullføring av bestilling samt fakturering som skjer direkte mellom Autodesk og dere som kunde; tilsvarende prosessen med Autodesk Flex.
Symetri vil fortsatt være deres rådgiver for alle aktiviteter som onboarding, opplæring, support og støtte, samt at vi vil ta ansvar for at dere har riktig sammensetning av programvare i forhold til deres behov.
Prosessen for å kjøpe annen tredjeparts programvare, Symetri Tech, eller våre egne tjenester forblir uendret.
Det er ingen tiltak som må tas for våre kunder i Europa på dette tidspunktet, og vi vil informere og dele verdifulle ressurser for å hjelpe dere med forberedelsene til den nye prosessen når Autodesk kunngjør lanseringsdatoer for Europa.
Hvis dere har spørsmål før den tid, vennligst ikke nøl med å kontakte din kontaktperson i Symetri eller ring oss på 22 02 07 00.
Vi ser frem til å hjelpe deg med å jobbe smartere gjennom denne overgangen.