Naviger i den nye Autodesk-kjøpsprosessen med Symetri ved din side
Autodesk går over til en ny kjøpsprosess for flertallet av abonnementsalgene sine. I denne nye prosessen vil Symetri, som er partner av Autodesk, kunne bistå deg i alle faser som f.eks veiledning, service, opplæring/kurs, support, konsulenttjenester. Det eneste som er ulikt, er den faktiske ordren og betalingstransaksjonen, som nå vil skje direkte mellom deg og Autodesk, slik det gjøres med Flex i dag.
Den 13. november 2023 lanserte Autodesk denne nye prosessen for kunder som kjøper abonnementer i Australia. Etter en vellykket prøveperiode har Autodesk besluttet å rulle dette ut globalt i løpet av FY25/26 (kalenderårene 2024 og 2025).
- New Zealand gikk over 4. mars 2024
- USA vil gå over 10. juni 2024
- Ingen spesifikke tidslinjer for andre geografiske områder er oppgitt på nåværende tidspunkt.
Den nåværende kjøpsprosessen er ikke optimal, så Autodesk er på en reise for å strømlinjeforme og forbedre kundeopplevelsen.
- Autodesk moderniserer sin virksomhet for å bedre støtte sine kunder og dine design- og produksjonsprosesser.
- Personlig tilpasning - direkte interaksjon med deg vil gi dypere innsikt og forståelse, og muliggjøre tilbud av skreddersydde opplevelser tilpasset dine behov.
- Forutsigbar prising - du kan være trygg på en konsekvent pris uavhengig av hvordan du kjøper.
- Strømlinjeformet prosess - forenkle og fremskynde kjøps- og fornyelsesopplevelsen din med selvbetjeningsfunksjoner om nødvendig.
Forskning har vist en tendens mot forbrukertilpasning av B2B-kjøperopplevelsen, der kunder som dere krever raskere og enklere tilgang til abonnementer. Autodesk oppgir at denne nye prosessen har tre kjernefordeler:
- En enklere måte å motta kjøps- og tjenesteanbefalinger skreddersydd for dine behov.
- Konsekvent prising uansett hvordan du kjøper.
- Selvbetjeningsfunksjoner for økt kontroll og bekvemmelighet.
Vi ser på dette som et positivt skritt fremover i utviklingen av din Autodesk-abonnementskjøpsopplevelse. Denne nye prosessen vil sette vårt hovedfokus på å jobbe sammen, lytte til dine behov, gi innsikt og hjelpe med å løse dine problemer.
NØDVENDIGE TILTAK
Det er flere måter å finne ut mer om disse endringene:
- Se en video her med en fullstendig forklaring av endringene som vil tre i kraft den xxx dato.
- Her finner du en infografikk med enkle trinn for hva du må gjøre for å forberede deg på endringene som kommer.
- Bli med på et av våre direktesendte webinarer her for å forstå mer og få svar på spørsmålene dine via en spørsmål og svar-økt.
- Ta kontakt med din Symetrikontakt for å lære mer.
Du må ta et par skritt for å forberede deg på endringene som kommer. Du finner mer informasjon om dette i en infografikk her. Alternativt kan du ta kontakt med din kundeansvarlige.
ABONNEMENTER
Du kan fortsette å bruke alle abonnementene dine som før, ingenting endres i denne forbindelse.
Ta kontakt med din kundeansvarlige hos oss i Symetri eller send oss en e-mail: support@symetri.no
TILBUD OG BESTILLINGER
Ja, tilbudet er fortsatt gyldig i den perioden som er angitt nederst i tilbudet ditt.
Symetri vil fortsatt være ditt første kontaktpunkt for å diskutere dine behov og konfigurere et tilbud, men det endelige tilbudet for Autodesk-elementene i bestillingen din vil bli sendt til deg på e-post av Autodesk. Du må deretter bekrefte bestillingen ved å klikke på lenken i e-posten.
Jeg har nylig lagt inn en Autodesk-bestilling hos Symetri, vil denne bli oppfylt?
Hver organisasjon har sine egne prosesser og prosedyrer for å handle med en ny leverandør. Sørg for å snakke med dine innkjøps- eller økonomiteam for å forstå hva de trenger for at du skal kunne handle med Autodesk.
All informasjon du trenger for å registrere Autodesk som leverandør i systemet ditt, klar for betalingstransaksjoner, finner du her.
Hvis du har problemer eller trenger mer informasjon, kan du kontakte din kundeansvarlige hos Symetri. Vi kan hjelpe deg med å sende inn en forespørsel på dine vegne.
BETALING AV FAKTURA
Du trenger ikke å endre kontodetaljene for Symetri. Disse vil fortsatt være i bruk når du kjøper produkter fra Symetri-partnere, våre egne produkter som Naviate, Sovelia og CQ eller tjenester våre.
For dine Autodesk-kjøp må du imidlertid kunne betale Autodesk direkte og bruke deres betalingsdetaljer. Klikk her for å finne leverandørskjemaer for oppsett.
Hver organisasjon har sine egne prosesser og prosedyrer for å handle med en ny leverandør. Snakk med innkjøps- eller finansavdelingen for å forstå hva de trenger for at du skal kunne handle med Autodesk.
Her finner du all informasjonen du trenger for å opprette Autodesk som leverandør i systemet ditt, klar for betalingstransaksjoner.
Hvis du har problemer eller trenger mer informasjon, kan du kontakte din kundeansvarlige hos Symetri. Vi kan hjelpe deg med å sende inn en forespørsel på dine vegne.
De vanligste betalingstypene inkluderer:
- Faktura - 30 dagers betalingsbetingelser er tilgjengelig med forbehold om godkjenning av kontoen din
- Direkte debitering
- PayPal
- Kredittkort
* Betalingsalternativene kan variere fra land til land
BETINGELSER OG VILKÅR
Symetris vilkår og betingelser for eksisterende kontrakter vil forbli de samme, og det gjelder også for fremtidige kjøp av Symetris egne produkter som Naviate, Sovelia, CQ og tjenestene våre.
For kjøp som gjøres direkte med Autodesk via den nye kjøpsprosessen, må du godta Autodesks vilkår og betingelser.
Her finner du Autodesks betingelser og vilkår.
KONTAKTER
Du vil beholde din kundeansvarlige hos Symetri, som vil gi råd og veiledning om hvilke Autodesk-produkter og andre teknologier som best passer dine behov, samt ordne et tilbud.
Ta kontakt med din kundeansvarlige eller send oss en e-post NBPassist@symetri.com
Kontakt oss!
Fyll inn kontaktopplysningene dine, så kontakter vi deg.