Full kontroll på endringshåndtering - med Autodesk Construction Cloud

Autodesk Construction Cloud (ACC) er en skybasert løsning, som samler all data på ett sted og synkroniserer dem i realtid med moduler som forbedrer, effektiviserer og sikrer det digitale arbeidsunderlaget og endringshåndtering på byggeplassen.

Full kontroll på endringshåndtering - med Autodesk Construction Cloud

En helhetlig tilnærming til prosjektstyring med ACC

I dagens komplekse byggeprosjekter er det avgjørende å ha effektive verktøy for endringshåndtering. ACC har vist seg å være en revolusjonerende kraft i byggebransjen, og den tilbyr en helhetlig tilnærming til prosjektstyring.

Byggeprosjekter involverer flere interessenter, fra entreprenører og arkitekter til ingeniører, byggherrer og leverandører. Samarbeidet mellom disse partene kan være utfordrende, spesielt når det gjelder håndtering av endringer som påvirker ulike aspekter av prosjektet. Endringer kan føre til ekstra kostnader, noe som gjør nøyaktige estimater og en effektiv forhandlingsprosess nødvendig.

Å dokumentere endringer i Excel og andre manuelle løsninger er ineffektivt og øker risikoen for feil. ACC tilbyr integrerte moduler som Issues i Docs, Request for Information (RFI) i Build og Cost Management, som gir en sømløs tilkobling av all informasjon. Dette gir full kontroll over prosjektet fra start til slutt.

Docs: Full oversikt over saker

Docs-modulen gir en omfattende oversikt over saker og muliggjør et effektivt samarbeid. Alt fra endringer i design til materialer og arbeidskraft kan tildeles, spores og administreres på samme enkle plattform til rett tid.


Build: Effektivitet og kontroll

Build-modulen håndterer møter og korrespondanse. Ved bruk av RFI og Docs sammen blir deling av informasjon mer effektiv, uavhengig av fagområde. Korrespondanse, rapportering og registrering av feil og muligheten til å knytte til referanser og ressurser gjør dette til et uvurderlig verktøy.

Mens mange organisasjoner fortsatt bruker klassiske programmer som Excel og manuelle verktøy for endringshåndtering, gir ACCs Build-modul muligheten til å samle alle saker, håndtere endringer og utnytte eksisterende ressurser mer effektivt. Denne modulen muliggjør direkte koblinger til saker, distribusjon og direkte kontakt med samarbeidspartnere, og sikrer gjennomsiktighet og full sporbarhet.


Cost Management: Kontroll over kostnadene

En sentral del av Build-modulen er Potensielle endringsordrer (P-EO). Denne funksjonen gir muligheten til å legge inn kostnadselementer og knytte dem til prosjektbudsjettet. Detaljerte estimater og kostnader kan legges inn for å opprette endringsordrer, som deretter loggføres. Godkjennelser fra byggherren og forespørsler til underentreprenører blir også loggført, noe som gir sikkerhet og sporbarhet.

Cost Management-modulen gir ACC en ekstra dimensjon ved å håndtere økonomiske endringer. Potensielle endringsordrer (P-EO) kan integreres med regnskapssystemer som Visma eller Agresso m.fl., og tar dermed kontrollen til et nytt nivå.

Ved å automatisere kontrakter basert på endringsordrer, koble til regnskapssystemer og generere kontrakter med e-signaturer, oppnår vi en helhetlig, sikker og effektiv prosess


Sporbarhet: oversikt fra start til slutt

Ved å implementere Autodesk Construction Cloud (ACC) med disse modulene får man ikke bare kunnskap om å generere og følge opp endringer, men også en prosess som er gjennomsiktig og sporbar gjennom hele livssyklusen av prosjektet. Det er på tide å utnytte Docs-modulen til sitt fulle potensial ved å fordele oppgaver, utnytte eksisterende ressurser og jobbe mer effektivt. Dette er kostnadseffektivt og tidsbesparende samtidig som det reduserer rommet for feil.


Vil du lære mer?

Nysgjerrig på hvordan du kan bruke Autodesk Construction Cloud med Docs, Build og Cost Management for å utnytte ACC til dets fulle potensial? Da bør du melde deg på BIM-timen vår 15. desember, hvor produktspesialisten vår, Roger Feste, vil gi en gjennomgang av endringshåndtering ved bruk av Docs, Build og Cost Management (en del av Build lisensen)